
"Advanced TA" - Napredni nivo TA treninga
U okviru Srpske Asocijacije za Transakcionu analizu SATA, omogućen je četvorogodišnji program edukacije za zvanje CTA- Sertifikovanog Transakcionog analitičara u oblasti -PSIHOTERAPIJA.
Osnova za pohađanje četvorogodišnje edukacije iz oblasti TA, za zvanje CTA – Sertifikovanog Transakcionog analitičara oblast PSIHOTERAPIJA je: završen 101 kurs (Bazični kurs iz Transakcione analize) i članstvo u SATA i EATA (Evropska Asocijacija za Transakcionu Analizu), odnosno ITAA (Internacionalna Asocijacija za Transakcionu Analizu). Članstvom u pomenutim asocijacijama kandidati prihvataju Etički kodeks, kao i pravila za profesionalnu praksu ovih organizacija.
Edukatori su ozvaničeni TSTA i PTSTA treneri EATA/ITAA za oblast Transakcione analize ili profesori i zvanicni edukatori iz drugih terapijskih pravaca.
Takođe, saradnja sa Ambasadom Republike Francuske, omogućila je superviziju i edukaciju kandidata od strane stručnjaka sa Instituta za Transakcionu analizu iz Pariza, kao i trening edukatora u Francuskoj.
SATA sarađuje i sa kolegama iz drugih zemalja: Hrvatske, Slovenije, Engleske, Austrije, Nemačke i Italije, što kandidatima omogućava da dobiju teorijska i praktična znanja od kolega iz različitih Transakcionih terapijskih škola.
Edukatori i supervizori u okviru SATA su :
- Marina Banić, MA psiholog, TSTA ,ECP, delegat EATA u Evropskom udruzenju za psihoterapiju EAP,
- Dr Marina Hadzi Pesic,CTA,ECP, Profesor na Univerzitetu u Nisu
- Dr Tijana Mandic, CTA, ECP, Profesor na Univerzitetu u Beogradu
- Dr Ljiljana Klisic, ECP, Profesor na Univerzitetu u Beogradu
- Marina Pjescic, MA psihologije, ECP
- Julie Hay, TSTA, UK
- Danijela Kodzic, CTA
Povremeni edukatori:
- Nevenka Miljkovic, PTSTA
- Barbara Repinc, PTSTA, CTA, ECP
- Marija Teresa Tosi, TSTA
- Jacques Moreau, TSTA
Program edukacije:
- Prva godina – Fundamenti TA:
- Ugovor o promeni
- Dijagnoza u TA
- Analiza životnog skripta
- Zatvaranje tragičnih skriptnih ishoda
- Reket sistem
- Dekontaminacija Odraslog
- Tipovi terapijskih operacija / po Bernu /
- Proces model, primena u praksi
- Druga godina – Klinička primena TA koncepata :
- Etika, granice i ugovori
- Konfrontacija u TA
- Koncept izlečenja klijenta /po Bernu/
- Skriptni upitnik i njegova primena
- Direkcija u tretmanu
- Principi grupnog tretmana
- Razvojni ciklusi, terapijske implikacije
- Redecision terapija
- Rechilding terapija
- Self-reparenting procedura
- Treća godina – Psihopatologija /različite TA metode i škole
- Personalne adaptacije
- Depresivni skript – terapijske implikacije
- Poremećaji ličnosti – terapijske implikacije
- TA i psihosomatika
- Terapija parova
- Terapija alkoholizma po TA
- Kliničke igre
- Parenting i Reparenting
- Specifičnosti TA u radu sa decom i adolescentima
- TA intervencije u krizi
- Kratka psihoterapija
- Četvrta godina – Integrativno razumevanje TA koncepata, metoda i drugih škola u psihoterapiji
- Integrativna škola u TA
- TA i pojam konflikta u ličnosti
- Psihodijagnostika
- Psihijatrijska dijagnostika
- TA i rad na porodičnoj konstalaciji
- TA i geštalt /od Gouldinga i Perlsa do Yontef-a/
- Mind/body psihoterapija
- Vidljiva i nevidljiva grupa /grupno analiticki pristup Agazarian and Peters/
- Transfer i kontratransfer
- Paralelni proces u superviziji
- Termination – završetak psihoterapije
- Istorija slučaja
Polaznici Advanced trending ugovaraju treninig svake godine sa trenerom/ trenerima/ . Za svaku pojedinacnu godinu pise se seminarski rad i uslovi za evidentiranje treninga su prisustvovanje na treningu za tekucu godinu - 10 workshop-a i prihvacen i pozitivno ocenjen seminarski rad od strane trenera.
Polaznici su takodje u obavezi da prisustvuju grupama za licni rast i razvoj, broj sati se ugovara svake godine.
Prekid treninga u toku godine, podrazumeva da se ta godina mora obnoviti da bi se racunala kao Advanced trening.
Edukacija se vrši po principu didaktičkih predavanja, rada u grupi – workshop ili u maloj grupi za superviziju, kao i putem individualne supervizije. Tokom Workshop-a predviđne su praktične demonstracije psihoterapijskih metoda, vežbe tokom kojih kandidati praktikuju metode i tehnike pod supervizijom, kao i analiza slučajeva iz terapijske prakse.
Nakon svake godine je predviđeno pisanje seminarskog rada, a na kraju četvrte godine Istorije slučaja po principima prihvaćenim od strane EATA.
Kandidat je spreman za izlazak na ispit kada zadovolji kriterijume definisane standardima EATA/ITAA koji obuhvataju i druge oblike profesionalnog i ličnog razvoja.